vrijdag 13 december 2013

Workshop - Gift card box ...

Deze week is er een leuke uitdaging bij Cards & Scrap
"Maak een houder voor een gift card"
Deze workshop past daar heel goed bij
Deze keer maak ik een doosje voor een
gift card, ik heb het idee op het internet gevonden
maar helemaal in inch.
Ik heb dit omgezet naar centimeter
Benodigdheden
Cardstock 23 cm x 18 cm
Cardstock (glitter/bling) 18 cm x 12 cm
Sticky tape
Pons/stans
Neem een stuk cardstock van 23 cm x 18 cm
(= doosje)

Score aan de korte zijde op 3 cm en 15 cm
Score aan de lange zijde op 3 cm, 10cm 13cm en 20 cm

Knip op de score lijn waar de zwarte pijltjes staan.

Knip de hoekjes bij zodat ze een mooiere hoek
vormen bij het vouwen van het doosje

Kleef dubbelzijdig tape waar de
pijltjes staan

Nu kan je het doosje vouwen en dit is het resultaat

Nu beginnen we aan de binnen zijde.
Neem een stuk cardstock/glitterpapier
van 18 cm x 12 cm

Score aan de lange zijde op 5cm, 9cm en 13cm

Vouw op de middelste score lijn en met behulp van
een stans of pons maak je er een opening in

Als je het openvouw is dit het resultaat.
Om het gleufje te maken snij je zo'n halve centimeter
boven de score lijn één centimeter naar het rode bolletje toe
Meet eerst je gift card , zodat je de juiste afmeting hebt
voor het gleufje

Kleef sticky tape waar de pijltjes staan

Kleef de cardstock/glitterpapier nu in het doosje
en het ziet er dan zo uit.

En dit is het resultaat

De strik heb ik gemaakt met de nieuwe envelope punch board.
Hopelijk is het een beetje duidelijk, mijn excuses voor de
foto's die niet altijd even goed zijn.



2 opmerkingen:

Els zei

Super leuk is dit weer gemaakt Peggy En leuk om te geven ook.
Fijne zondag en groetjes, ELs

Joke sk zei

Wat een leuke workshops. zo wil ik er wel wat meer van zien.
Geeft weer ideeën wat je nog meer met papier kunt doen.
Ik zag het bij Cards&scrap
Meteen de link naar jouw blok aangeklikt waar ik de mooie blog van jou vond.
Me ook meteen als lid aangemeld.

Maak je in de toekomst nog meer workshops of heb je er al meer gemaakt? Workshops en tutorials zijn echt mijn ding en en doe het ook graag.
Meteen bij het abonnement feed aangemeld zodat ik altijd snel op de hoogte ben van de activiteiten op de Blog.